Rejestracja i obróbka głosu

Nagrywanie głosu oraz wstępne przetwarzanie sygnału w celu uniezależnienia od warunków akwizycji, a także eliminacja ramek nadmiernie zaszumionych lub zawierających ciszę.

Generacja i selekcja cech

Z nagrania głosowego wydobywany jest unikatowy zestaw cech, które umożliwiają dyskryminację głosów poszczególnych mówców.

Tworzenie modelu głosu

Dzięki właściwemu wykorzystaniu cech tworzony jest oszczędny pamięciowo indywidualny model głosu użytkownika stanowiący model odniesienia podczas weryfikacji.

Decyzja

Na podstawie skali podobieństwa zarejestrowanego sygnału głosowego do zadeklarowanego modelu głosu, następuję podjęcie decyzji o autoryzacji użytkownika.

92

Skuteczność [%]

25

Czas nauki głosu [s]

5

Czas weryfikacji [s]

1400

Populacja głosów

Przykłady zastosowania systemu SPEAKEY

Weryfikacja głosowa w telefonicznych centrach obsługi klienta
Logowanie głosowe do kont internetowych za pomocą PC lub urządzeń mobilnych
Weryfikacja rozmówcy bez włączonej kamery podczas rozmów w technologii VoIP